Zaspali vaše firemné appky dobu? Mladé talenty sa takým zamestnávateľom vyhnú oblúkom

24.01.2024

Chcú komunikovať a pracovať pomocou technológií, ktoré im pripomínajú ich obľúbené súkromné aplikácie. Aj preto je digitalizácia HR nevyhnutným predpokladom efektívnej a modernej personalistiky, hovorí Martin Vlčko, finančný riaditeľ SOFTIPu.

 

Nedávno EURES publikoval štúdiu o tom, ako mladí ľudia z generácií Y a Z pristupujú k práci a svojim zamestnávateľom. Okrem iného z nej vyplynulo, že očakávajú maximálnu digitalizáciu pracovných procesov vrátane internej a externej komunikácie či okamžitú pochvalu za dosiahnuté pracovné výsledky. Čo to znamená pre firemné HR oddelenia? 

Že digitalizácia firemných procesov výrazne posilní ich šance osloviť talenty na pracovnom trhu. Platí na prvý pohľad jednoduché pravidlo – technológie, na ktoré sú nielen mladí ľudia zvyknutí v súkromí, očakávajú a chcú využívať aj na pracovisku. A vďaka tomu rastie aj celková vyspelosť podniku.

 

Takže všetko musí byť online?

Áno, to je jeden z najdôležitejších parametrov. Či už som vo firme alebo na home office, musím mať k dispozícii riešenie, ktoré mi umožňuje pohodlne a intuitívne komunikovať s personalistom alebo nadriadeným. Požiadať o dovolenku a obratom dostať od šéfa jej schválenie prípadne zamietnutie. Prihlásiť sa na školenie, zoznámiť sa s novými členmi tímu, pozrieť si svoje hodnotenie a bonusy. A nie je to len benefit pre zamestnanca, ale aj pre manažment spoločnosti.

 

Martin Vlčko, člen predstavenstva a finančný riaditeľ SOFTIPu

 

V akom zmysle?

V dvoch rovinách. Prvou je jednoduchý a komfortný prístup k informáciám o personálnych činnostiach vo firme pre základný trojuholník používateľov, t.j. zamestnancov, manažment a personalistov. Je to jeden ucelený komplexný pohľad na HR procesy s možnosťou práce nad konsolidovanými dátami.

Druhou rovinou sú finančné benefity – nielen v podobe úspor času a papiera, ktoré firma získa vďaka digitalizácii HR. Je to aj výrazne vyššia spokojnosť zamestnancov a efektivita práce všetkých zúčastnených, ktorá má priame dopady na výkonnosť firmy.

 

Už prvé moduly nám výrazne uľahčili život v oblasti HR procesov – takto ste sa vyjadrili po nasadení vášho riešenia HAPPY HR v SOFTIPe. Testovali ste na vlastnej koži jeho funkcionality a vlastnosti?

Už viac ako tridsať rokov, čo pôsobíme na slovenskom trhu v oblasti HR, sme tou prvou testovacou vzorkou, na ktorej si overujeme funkčnosť našich riešení. SOFTIP HAPPY HR nie je výnimkou. Ušetrili sme vďaka nemu množstvo práce a umožnil nám zvládnuť mnohé zmeny, ktoré prišli počas pandémie alebo pod vplyvom nástupu nových technológií. Postupne pribúdajú jeho moduly a rozširuje sa aj škála činností, ktoré pomocou neho nielen naši zákazníci, ale aj my pokrývame. Stal sa už súčasťou vízie, formovania kultúry a ďalšieho rozvoja SOFTIPu.

 

Čo všetko aktuálne dokáže firma s jeho pomocou riešiť?

Ako nadstavba nad mzdovým systémom ponúka moduly, ktoré sprístupňujú vybrané personálne údaje všetkým zamestnancom a manažérom spoločnosti. Dáva úplný prehľad o pracovných pozíciách, umožňuje hodnotenie zamestnanca aj tímov. Riadi vzdelávacie procesy v spoločnosti, nábor a evidenciu zamestnancov, správu dokumentov vrátane elektronického doručovania atď. Rozsah jeho použitia závisí na preferenciách zákazníka a jeho potrebách. Vychádzame zo štandardu, ktorý zákazníkovi upravujeme podľa jeho špecifických potrieb. Je plne škálovateľný, nezávislý na legislatíve a kompatibilný i so mzdovými systémami tretích strán.

 

Je teda riešenie SOFTIP HAPPY HR schopné sprístupniť mladým kolegom okamžitú spätnú väzbu, o ktorej sme hovorili v úvode? A to aj na ich smart telefóne alebo inom mobilnom zariadení ?

Áno. Stačí im k tomu pripojenie na internet, ide totiž o webovú aplikáciu. A rozumieť mu budú aj kolegovia zo zahraničia, keďže SOFTIP HAPPY HR je multijazyčná aplikácia.

 

 

Rozhovor bol uverejnený na portáli o ekonomike a podnikaní Trend.sk